• Vontatási inverter tervezése SiC félvezetőkkel

Horváth Zsombor

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

VIRTUAL FRONT DESK, A VIRTUÁLIS RECEPCIÓS SZOFTVER

Egy 2020-as felmérés szerint csak az USA-ban több mint 1,2 millió recepciós dolgozik hotelekben, szállodákban, orvosi rendelőkben és egyéb intézményekben. Ez cégenként több százezer dollár költséget is jelenthet, mivel egy recepciós nem mindig képes ellátni az összes feladatot, így több ember bérét kell megfizetniük. Ha például egy egyetemi kampuszról van szó, akkor ott minden épületbe kell fizetni egy recepciós, mivel egy ember egyszerre nem lehet ott élőben mindenhol.
Erre nyújt megoldást a Virtual Front Desk, amely szoftver segítségével a vállalatok akár több százezer dollárt megspórolhatnak évente. Az alapgondolat az mögötte, hogy előre kihelyezett érintő képernyős kioszk állomásokon tudnak videóhívást kezdeményezni az épületbe betévedő emberek egy recepciós felé. A kérdező félnek nincs más dolga, mint kiválasztani a megfelelő embert, akitől kérdezni szeretne és rányomni a hívás gombra. Ez rögtön jelzi a recepciósnak, hogy van egy bejövő hívása egy adott épületből és tudja fogadni, vagy később akár vissza is tudja hívni az állomást. A recepciós helyileg bárhol tartózkodhat, ahol stabil internet elérése van, így nincsen fizikailag helyhez kötve és emiatt akár több épületért is felelhet egy ember. Ezzel hatalmas összegeket spórolhat egy cég, mivel 3 vagy 4 ember helyett elég 1-et felvenniük, aki felel az összes felmerülő kérdésért.
De nemcsak arra képes a szoftver, hogy összekösse a két személyt, hanem a recepciós akár elmenthet képernyőképet a hívásról vagy kitöltethet egy adat bekérő kérdőívet a hívást kezdeményező személlyel. Ennek köszönhetően használható a szoftver kórházakban is, ahol a betévedő páciensek igazolják magukat az okmányukkal, amiről a recepciós fényképet készít, hogy később vissza lehessen ellenőrizni. Mivel az épületbe betévedő emberek több nemzetiségűek is lehetnek, ezért a rendszer összesen 13 nyelven érhető el, amelyek közül az aktuális felhasználó választhatja ki a neki megfelelőt.
Gyakran fordul elő azonban, hogy nincsen bejelentkezve a recepciós ebbe a web applikációba, ahol alap esetben fogadni tudná a hívásokat. Erre két megoldást is lefejlesztett a pályázó, annak érdekében, hogy minden kezdeményezett hívás fogadóra találjon. Az első az, hogy egy előre beállított telefonszámra egy SMS üzenetet küld, ha valaki hívást kezdeményezett az adott személy felé. A második funkció pedig az, hogyha valaki több mint fél percig nem veszi fel a videohívást, akkor a rendszer automatikusan hagyományos telefonon kezdi el hívni a recepcióst.
Egy 2022-es tanulmány szerint 270 millió ember használta naponta a Microsoft Teams platformot. Ez inspirálta arra Zsombort, hogy készítsem egy Teams integrációt a már meglevő szoftverébe, amely segítségével az állomás egy Teams felhasználó fiókját fogja megcsörgetni és onnan tud az ügyféllel egy videohíváson keresztül beszélni. Szintén hatalmas innováció volt a mesterséges intelligencia által működő 3D-ben megjelenített recepciósok, akik előre megadott adathalmazból, valamint saját háttértudásukból képesek válaszokat adni az ügyfeleknek. Ennek a funkciónak a segítségével még igazi recepciósra sincs szükség, hanem az AI képes pótolni őket a válaszadásban.
A jelenlegi ügyfelek között találhatóak kisebb vállalkozások, kanadai kórházak, valamint ügyvédi irodák. Ez validáció volt a szoftver piaci igényére, ezért Zsombor a jövőben még nagyobb figyelmet szeretne fordítani a marketing részre.